12 september 2009

principe zaak


Zelf ben ik al jarenlang het haasje. In de jaren 80 werd mijn motor gestolen. De politie had 'm snel gevonden en het bleek dat ie door de daders werd gebruikt bij een andere criminele daad (een diefstal of overval of zo). Op het politiebureau, toen ik m'n motor kon ophalen, dachten de rechercheurs dat ikzelf ook bij die daad betrokken was. Ik werd verhoord zoals in een film, met de lamp in de verder donkere kamer gericht op mijn gezicht, zodat ik de ondervragers zelf niet zag. Ik dacht dat deze mensen compleet gestoord waren. Zij dachten dat ik een valse aangifte aan het doen was. De film dreigde een nachtmerrie te worden, maar ik kon daaraan ontsnappen door mijn onschuld heel gemakkelijk te bewijzen. Door het laten afnemen van mijn vingerafdrukken. Omdat ik de debiliteit van de plaatselijke politiefunctionarissen meer dan zat was, besloot ik daaraan mee te werken. Sindsdien ben ik dus het haasje; de afdrukken van alle tien mijn vingers liggen nu opgeslagen in de database van een organisatie van hoogst dubieuze kwaliteit en integriteit, de lokale (gemeente) politie, destijds, en in feite kan dus nu de hele wereld nagaan dat ik in een database van criminelen zit. Immers, normaal gesproken waren alleen criminelen verplicht om hun vingerafdrukken af te staan.

Mijn onschuld had ik bewezen, maar ik had dat wel met de afgifte van mijn vingerafdrukken betaald en om deze situatie had ik nooit gevraagd. Misschien had ik deze medewerking niet moeten verlenen, maar destijds had ik, ondanks mijn onthutsende verbasing over het debiliteitsgehalte van de lokale politie, toch nog enig vertrouwen in de nederlandse overheid, inclusief het algemene politie en justieapparaat.

Mijn vingerafdrukken hebben ze dus al.


Toen ik in de USA landde, verlangde de border police twee belangrijke zaken van mij: namelijk alle tien mijn vingerafdrukken en een opname van beide irissen (het midden van de ogen, dat zijn namelijk ook unieke persoonskenmerken). Ik ben er dus gewoon gloeiend bij. Ze hebben alles van me en ik kan er niets meer aan doen. Nailed for live. Maar ja, als ik niks verkeerd doe, of niks te verbergen heb, dan is er dus eigenlijk niks aan de hand. Maar helaas bewijzen een heleboel feiten uit de geschiedenis dat deze gedachte nogal naief is.

Mensen, zonder alreeds eerder afgenomen vingerafdrukken: zorg dat je hiertegen in opstand komt en regel NU (uiterlijk 14 september 2009) nog een nieuw (vervangend) paspoort, want dan kun je nog 5 jaar voort op de oude manier. Nadien is iedereen verplicht zijn vingerafdrukken aan de staat af te staan. Ik zeg Doe het niet!

Vertrouw ze niet! NOOIT
.